Friday, May 6, 2011

~degupan~

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


assalamualaikum w.b.r.

saat mendengar degupan jantung semalam..terfikir, sehingga bila ianya akan berdegup?sungguh indah ciptaan Allah..degupan yang tak akan mampu dibuat oleh makhlukNya..

ternyata Allah memberikan nikmat hidup yang tak terhingga untuk saya..sudah 24tahun saya hidup di muka bumi ini..

apakah saya sudah matang dalam memperbaiki amalan-amalan saya? menghindari yang Allah larang, juga mengerjakan suruhan Allah..

apakah waktu jantung saya berhenti berdegup sekaligus dengan nadi saya berhenti berdenyut, saya sempat memperbaiki amalan-amalan saya untuk saya bawa ke akhirat sana?

MasyaAllah..sungguh saya takut akan waktu yang akan tiba itu..bagaimana keadaan saya waktu itu?

janganlah saya meninggalkan dunia dalam keadaan yang tidak baik..Ya Allah, matikan hambaMu ini dalam iman dan juga Islam..sesungguhnya itulah sebaik-baik kematian..

7. Sesungguhnya Kami telah menjadikan apa yang di bumi sebagai perhiasan baginya, agar Kami menguji mereka siapakah di antara mereka yang terbaik perbuatannya.
[Surah al-Kahfi 18:7]

46. Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi saleh adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan.
[Surah al-Kahfi 18:46]

0 comments:

Post a Comment

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating