Friday, October 28, 2011

S.A.H.A.B.A.T


بسم الله الرحمن الرحيم


when I need them
they are here to accompany me
borrowing their shoulder
to me to cry
until their shirt getting wet

when I'm miss them most
I'm just whispering to Allah
wish them in a good health
with their good deeds
I'm praying
'O Allah'
'let them entering Your Jannah'
'O Allah'
"Please bless them!"

when I have no one to talk
they give me a call
asking mine
'why dear?'
'please, keep trying!you can do it!'
'LA TAHZAN..INNALLAH MA'ANA'
'how are you?'
'hope you are in good health too'

You know what?
That's the words!
Make me feel strong again!
Made me keep believing!
Test is just a piece of paper!
and it may torn apart
let the wind blowing the papers

'LIFE IS A TEST TO SEE YOUR FAITH TO HIM'

'O Allah'
I miss them a lot
Thanks for giving me these
S.A.H.A.B.A.T
in coloring my life

to mama, papa, along, achik, acu, adik
to NHMY, ZMS, 'M.A.'

thanks a lot

you know who you are

"bila dikau letih dan hilang semangat dalam kemanisan amal, Allah tahu betapa engkau telah mencuba sedaya upayamu, bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu dalam kedukaan, Allah mengira setiap titisan air matamu, bila engkau merasakan hidupmu ketinggalan dan masa telah meninggalkanmu, ingatlah Allah masih setia di sisimu"

"life is a test, islam is the best, prayer is a must, akhirat is for rest, world is only dust if Quran in chest, nothing needs next, obey Allah first, success will be next "





Wednesday, October 26, 2011

confusing

I'm crying a lot

T_T

it's soooo hard

it's confusing

Saturday, October 22, 2011

~beautiful nasheed~


video

~sallu a'la khayr al-anam~

Tuesday, October 18, 2011

~LOAD~


my mind is working hard

She's LOADING.............

LOADING..................

LOADING...................

and

LOADING...................

again

****************************************************************

it is not about winning or losing

it's about the moments you're trying to make that move

tired maybe?

sometimes the answer is yes

but that moments are very special and priceless

*****************************************************************

"keep trying and trust Him is the keyword to load the loading"

BELIEVE HIM
because there's no gain without pain

"Allahumma yassir wala tua'ssir"





Saturday, October 15, 2011

quantity vs quality


~it is about the quality, not the quantity~

credit to my SV, Dr. Norasiah Muhamad

Thursday, October 13, 2011

~I'm sorry~


بسم الله الرحمن الرحيم


assalamualaikum w.b.r.

kakak pernah ingat saya buli kakak kecik-kecik dulu, suruh simpankan mainan, padahal saya yang sepahkan mainan?
dengan pelat saya, saya panggil kakak 'tak long'
kakak ingat x?
kakak pernah ingat kalau umi marah-marah sebab mendidik kita, kakak berikan saya senyuman dengan berkata:
"dik, jangan nangis ye.umi marah tu sebab kita yang salah"
kakak pernah ingat kakak temankan saya yang penakut ni pergi mana-mana je yang saya minta?
kakak ingat x?


kakak, saya takkan pernah lupakan kasih dan budi kakak pada saya, seumur hidup saya..


saya sayang kakak..saya xmahu tengok kakak sedih-sedih..


kakak, itu kan ujian..macam kita ambil periksa..kita akan bersungguh-sungguh baca buku, fahamkan ayat-ayat yang berjela-jela panjangnya kadang-kadang, dengan bahasa yang kadang-kadang kita sendiri tak berapa faham..ditambah dengan persembahan cikgu-cikgu yang kadang-kadang kita sendiri mengantuk dengarnya dalam kelas..


tapi, demi sebuah kejayaan dan harapan yang umi ayah taruhkan untuk kita..kita tetap berusaha yang terbaik,kan..


bila kita susah, kita kena ingat, ada lagi yang lebih susah dari kita.. bila kita sakit, kita kena ingat ada lagi yang lebih derita sakitnya dari kita..
bila kita sedih, kita kena ingat ALLAH KAN ADA..DIA sangat dekat dengan hamba-hambaNya..


"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul"
[QS 2:186]


tapi, bila kita gembira, jangan kita lupakan DIA YANG MAHA ESA..


kakak, you are not alone, forever!
just keep going because you are not the person who give up easily!
I know that and you know that..


saya minta maaf tak menjadi pendengar setia kakak bila kakak luahkannya


~I'm sorry~






Tuesday, October 11, 2011

~alhamdulillah~



بسم الله الرحمن الرحيم

alhamdulillah!

..no more tears..
..yet pain..

no more!
saying goodbye to them
made me feel guilty sometimes
but
they have to leave me,
alone
with rainbow in my heart

alhamdulillah!

Saturday, October 8, 2011

~hijab itu~


~ hijab itu ~




بسم الله الرحمن الرحيم


hijab itu untukku
untukmu duhai teman muslimahku
atas nama iman dan Islam
hijab itu dikenakan
menutupi aurat kita
untuk memuliakanmu
wahai teman muslimahku

hijab itu
bukan sekadar nama
andai ia tak mampu
memelihara dirimu
dari pandangan mata-mata durjana

lelah ku melihat
hijab itu kau persendakan
sakit ku melihat
aturan Tuhan kau permainkan
hijab atas nama suka-suka
hijab atas alasan fesyen semata

duhai teman muslimahku
tidak Dia menciptakan sesuatu dengan sia-sia
ketahuilah!
hijab itu
mengagungkan dirimu
sebagai wanita
memuliakanmu
sebagai muslimah
yang cukup berharga
tak ternilai peribadimu
walau dengan intan permata

hijab itu
bukan menyusahkanmu
bukan pula meng'kampung'kanmu
kerna hijab itu
melindungi dirimu
moga cantik di akhirat sana

bukankah yang cantik dan indah itu sentiasa dipelihara?

Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara lelaki mereka, atau putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau para perempuan (sesama Islam) mereka, atau hamba sahaya yang mereka miliki, atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan), atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka disembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, agar kamu beruntung.
Surah An-Nuur 24:31

~ puisi hijab itu ~
8.00am
JB
 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating