Thursday, November 11, 2010

~kemana halanya destinasi cinta kita?~

assalamulaikum w.b.r

bertemu kembali sahabat-sahabat alam maya saya

saya doakan kalian sihat sentiasa dan dirahmati Allah walau di mana kalian berada

doakan untuk saya juga ya..^_*

syukran..

terpikat dengan bait-bait lagu ini

mari sama-sama kita umpil makna tersirat nya

mesti ramai yang pernah dengar nasyid dendangan mestica ni,kan??

saya suka dengan muziknya, bait-bait madah nya yang tersirat dan tersurat..

~destinasi cinta tajuk diberi~
mari sama-sama kita renungi

eh,berpantun pulak saya..(^_^)

terimalah..

~destinasi cinta~

Ku menyingkap tirai hati
Mengintai keampunan
Di halaman subur rahmat-Mu, Tuhan
Tiap jejak nan bertapak
Debu kejahilan
Akan ku jirus dengan madu keimanan

Tak ternilai airmata dengan permata
Yang bisa memadamkan api neraka
Andai benar mengalir dari nasuha nurani
Tak kan berpaling pada palsu duniawi

Destinasi cinta yang ku cari
Sebenarnya terlalu hampir
Hanya kabur kerana dosa di dalam hati
Telah ku redah daerah cinta
Yang lahir dari wadah yang alpa
Tiada tenang ku temui
Hanya kecewa menyelubungi

Gelintar segenap maya
Dambakan sebutir hakikat
Untuk ku semai menjadi sepohon makrifat
Moga dapat ku berteduh di rendang kasih-Mu

Namun ranjaunya tidak akan sunyi
Selagi denyut nadi belum berhenti
Durjana syaitan kan cuba menodai
Segumpal darah bernama hati

Lestarikan wadi kalbuku, oh Tuhanku
Leraikan aku dari pautan nafsu
Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu
Namun masihku mengharap ampunan-Mu

suka x??(^_*)

teringat kekhilafan diri dalam mentafsir cinta..

rupa-rupanya syaitan sentiasa ingin menguasai anak adam

walau dimana..jua ketika..

"Aku berlindung kepada Allah dari syaitan yang direjam"

ampunkan dosa-dosaku Ya Allah

tanpa sedar..

selagi denyut nadi belum berhenti..
durjana syaitan kan cuba menodai
segumpal darah bernama hati

selagi kita masih bernyawa dan bergelar manusia yang mempunyai jiwa

dia xpernah akan berhenti mengganggu kita

sehingga kita mengikut petunjuk dia

sungguh durjana sikap syaitan itu!

lantas dia akan mentertawakan kita di akhirat kelak

kerana telah berjaya menyesatkan kita

jauh dari keimanan sebenar kepada Allah


selamat bermujahadah

buat saya..juga teman-teman saya..

dalam melawan hawa nafsu dan kata-kata syaitan

yang selalu ada bila kita lalai dan leka

dari mengingati Allah

sekian dari saya

untuk cuaca petang yang sangat mendamaikan ini

~air mata yang gugur kerana takutkan Allah itu lebih bermakna dari segala air mata yang tumpah di muka bumi ini~

boleh dengar nasyid tu di sini
http://www.youtube.com/watch?v=o0Wq8sJcSqs

antara doa-doa dalam memohon ketetapan hati:
rujukan : motivasi diri; ubat hati; Ustazah Siti Nor Bahiyah

1. "Ya Allah, Tuhan yang menunjukkan hati, tunjukkanlah hati-hati kami kepada
jalan ketaatan kepada-Mu" [Riwayat Muslim]

2. "Ya Allah, Tuhan yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hati-hati kami
kepada agama-Mu" [riwayat al-Tirmizi, Ahmad dan al-Hakim, dianggap sebagai sahih oleh
al-Hakim dan al-Zahabi]
















0 comments:

Post a Comment

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating