Monday, November 29, 2010

.:::doa selepas tashahhud akhir sebelum salam:::.

..assalamualaikum w.b.r. pembuka bicara..
..tanda mendoakan kesejahteraan buat semua..

apa khabar sahabat alam maya saya??

saya harap semuanya sihat-sihat belaka..InsyaAllah..
jika kurang sihat..jangan lupa berjumpa doktor ya..
nikmat sakit juga boleh menjadikan kita yang sentiasa alpa dengan nikmat sihat supaya selalu mengingati Allah dalam setiap masa..
x kira masa senang@susah
masa lapang@sempit
masa kaya@miskin
masa sihat@sakit
masa muda@tua
pendek kata..
masa hidup kita..

sakit itu kafarah dosa
bersabarlah..
mohon disihatkan semua sahabat-sahabat alam maya saya..amin..

oh,ya!ini doanya yang boleh saya kongsikan:

1] "Ya Allah!Sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada seksaan kubur, daripada seksaan neraka Jahannam, daripada fitnah kehidupan dan kematian serta daripada fitnah al-Masih al-Dajjal"

[Riwayat al-Bukhari. Fathul Bari 6:407; Muslim 1:306. Lafaz hadis ini daripada riwayatnya]

atau boleh baca doa ini.

2] "Ya Allah!Sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada seksaan kubur, aku berlindung dengan-Mu daripada fitnah al-Masih al-Dajjal, aku berlindung dengan-Mu daripada fitnah kehidupan dan kematian. Ya Allah!Sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada perbuatan dosa dan belenggu hutang"

[Riwayat al-Bukhari 2:102; Muslim 1:412. Lafaz hadis ini menurut riwayat Muslim]

buku:Pelindung Diri, Himpunan Zikir al-Kitab dan al-Sunnah, Sa'id bin 'Aliy bin Wahf al-Qahtaniy.

selamat beramal..(^_*)


0 comments:

Post a Comment

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating