Friday, February 26, 2010


Rasulullah saw bersabda,

"Biarkanlah aku,apa-apa yang telah aku tinggalkan
untukmu,sesungguhnya yang telah membinasakan orang-orang sebelum kamu adalah
banyaknya pertanyaan mereka dan sikap mereka yang selalui menyalahi nabi-nabi
mereka.Apabila aku melarangmu dari sesuatu maka jauhilah dan apabila aku
memerintahmu dengan sesuatu, maka lakukanlah sekuat tenagamu (semampumu)"

(HR Bukhari dan Muslim)

Antara salah satu cara menunjukkan kita menyayangi Nabi adalah dengan mengikuti sunnahnya..Ketahuilah sahabat-sahabatku sekalian bahawa kita telah banyak menjauhi sunnah Nabi..Tuntutlah ilmu kerana tanpa ilmu, hati kita akan menjadi buta..Hati yang buta sukar sekali untuk diperbaiki apabila telah wujud tompok-tompok hitam yang memenuhinya..



Sama-samalah kita berusaha mengenali dan mempelajari ilmu hadis kerana itulah tinggalan terakhir Nabi sebagai pemimpin umat kita..Semoga kita mendapat keberkatan dalam mengamalkan sunnah Nabi Muhammad s.a.w.

Akhir kalam dari saya..Selamat menyambut Maulidur Rasul..(+_+)

0 comments:

Post a Comment

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating