Friday, February 4, 2011

~genap 26tahun~


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

alhamdulillah..ucapan syukur saya yang tiada terhingga pada Pemilik umi dan ayah saya..genap sudah 26tahun usia perkahwinan mereka..semoga perhubungan yang terbina berkekalan hingga hujung nyawa mereka dan diberkati Allah senantiasa..dan bertemu di syurga hendaknya..amin..

pelbagai dugaan dan cabaran silih berganti dalam kehidupan mereka..ada yang diceritakan pada anak-anak sebagai pengajaran..ada juga yang mungkin tersimpan rapi pada mereka..saya sendiri kurang pasti..yang pastinya..saya sangat-sangat menyayangi mereka..

sejak saya berpeluang melihat dunia..mereka telah membelai saya dan mendidik saya dengan baik..Ya Tuhan..tiada apa yang dapat membalas jasa-jasa mereka..hanya doa mampu saya titipkan khusus buat mereka..

justeru,hari bersejarah itu telah kami adik-beradik raikan sekadar yang kami mampu..cukuplah senyuman sebagai pengganti kegembiraan mereka..kami masakkan masakan istimewa untuk mereka,nasi daging..dan juga kad buatan tangan tulus ikhlas dari kami..usai makan,doa untuk keberkatan hubungan umi,ayah juga kami sekeluarga telah dibacakan oleh adik saya..sebenarnya..tiada perkataan yang mampu kami ucapkan untuk pengorbanan umi dan ayah selama ini..namun kami pasti..ada bekal dari kami buat mereka jika kami sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka dunia juga akhirat..



inilah wajah-wajah kesayangan saya..dunia juga akhirat..kerana dari merekalah terlahirnya saya..



nasi daging beserta air bandung..menu istimewa kami..

seperti lirik lagu p.ramlee yang telah saya edit sedikit::

tiada kata secantik bahasa
untuk ku puji mereka
tiada gambar secantik lukisan
nak ku tunjuk perasaan

puisi dari saya..juga dari serangkap lagu..

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrongs that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through
Through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith cause you believed
I'm everything I am because you loved me

You gave me wings and made me fly
You touched my hand, I could touch the sky
I lost my faith, You gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I'm greatful for each day you gave me
Maybe I don't know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark
Shining your love into my life
You've been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

seperti juga nasyid ini..
ummi waa abi
yaa ruuhi wa-hayati
yaa bahjata nafsi wamunaati
Unsi fil hadhiri wal-ati


umi ayah..terima kasih mendidik kami dengan agama suci Islam..terima kasih kerana menjadi ibubapa yang baik pada kami adik-beradik..redha Allah terletak pada redhanya ibubapa..terima kasih..

~doa untuk umi dan ayah~
Ya Allah..
ampunilah mereka
kasihanilah mereka
rahmatilah mereka
sepertimana mereka telah menjaga kami sedari kecil lagi
masukkanlah mereka ke dalam syurgaMu
amin Ya Rabb

0 comments:

Post a Comment

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating