Thursday, July 28, 2011

~syukran~


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

assalamualaikum..

pengkritik tetap,ini untuk kamu!
=D..
trima kasih sudi baca tulisan-tulisan saya..
saya amat-amat menghargainya..

..sila baca..

acapkali saya diagah dengan ideanya untuk menulis..tapi hari ini, saya ingin berleter berkenaan ujian..

semua berhadapan dengan ujian ini..ada yang besar, ada yang sederhana, ada yang kecil..namun itu semua mendekatkan kita pada Pencipta kita..

saya juga sedang menghadapinya..setiap hari..

tahukah kita, tanpa ujian, kita tak akan sedar sejauh mana kita mencintaiNya..betapa kasihNya Dia dengan kita..

tapi AWAS! jangan salah pilih pedoman untuk menyelesaikan ujian itu..

Kamu tau kan, kegetiran ujian itu mengajar kita bersabar, mendidik kita bertawakal, mengasuh kita bergantung harap denganNya..bukan dengan makhluk..

Nah! apa tunggu lagi..

Dia sentiasa membelai kita dengan usapan kasihNya..perlu apa lagi untuk menyandarkan bahu kamu kepada manusia? sandarkan harapan dan petunjuk kepadaNya sahaja..
Yakinlah..Dia tahu apa yang terbaik untuk kamu..

sujudlah padaNya..berdoa padaNya..mohonlah apa yang kamu inginkan..sujud kan tanda syukur dan penghambaan kita pada Tuan kita..jangan tunggu-tunggu lagi..

..izinkan saya..

Hidayah
Kerlipan Cipta Cintaku
Harum Rembulan Mawar
Dingin Dihakis Cinta Keseorangan

Aku masih menghitung diri
Kesiangan yang panjang
Ingin mengisi hati

Padamu kasih
satukan aku
Dengan rahmatmu
Dengan Kalimah
Malam Siangku
Berliku liku
Duri Dugaan
Siratan Cinta

Biar di jemala mentari
Biar di bahu gunung berapi
pasrahku abadi untukMu

Ku kembara setia disisinya
Ku inginkan bahagia abadi
ku impikan sentosa dibawah naunganNya
selamanya

akhir kalam dari saya..
"tak usah memohon diringankan ujian itu, tapi mohonlah dikuatkan iman menghadapi ujian itu"

p/s : utk pengkritik tetap saya, saya doakan kamu bahagia selalu..dunia juga akhirat..
oh ya! kerja bagus-bagus ye..dan saya doakan kamu bertemu jodoh terbaik kamu..

1 comment:

  1. salam alaik,
    lamanya tak singgah sini,,
    insyaAllah, syukran atas ingatan dan bebelan.. :P

    alhamdulillah, moga rahmat Allah sentiasa menghembus dalam hati kita..

    ReplyDelete

 

web site traffic statistics
Palm Harbor Florida Dating